baner baner

Hiszpania

To największe z trzech państw położonych
na Półwyspie Iberyjskim. Na zachodzie
Hiszpania graniczy z Portugalia, na południu
z należącym do Wielkiej Brytanii Gibraltarem,
oraz przez Ceute i Melille z Marokiem.
Na północy, przez Pireneje, kraj graniczy
z Francja i Andora(hiszp. Reino de Espana,
gal. Reino de Espana,kat. Regne d'Espanya,

Ostatnie zdjęcia z Hiszpanii

linia

Hiszpania i artykuły o niej...

Hiszpania liczy 41 milionów mieszkańców i każdego roku gości
ponad 57 milionów turystów, zajmuje obszar 504 780 km2,
stolica i jednocześnie największym miastem jest Madryt.
Państwo składa się z 17 niezależnych regionów, które
obejmują 50 prowincji. Hiszpania jest oddzielona na północy
Pirenejami od reszty Europy, na południu nieomal sięga Afryki.
Ma długie atlantyckie i śródziemnomorskiego wybrzeża oraz dwa archipelagi- Baleary i Wyspy Kanaryjskie. Bardzo rożne są tu
zarówno klimat, jak i pejzaż, który zmienia się od pokrytych
śniegiem pirenejskich szczytów, poprzez zielone laki Galicji i pomarańczowe gaje Walencji, aż do pustynnej Almerii.

linia

Hiszpański styl Życia

Mieszkańcy tego nadzwyczaj interesującego kraju maja niewiele cech
wspólnych z wyjątkiem wrodzonej towarzyskości i wiecznej
ochoty do uprzyjemniania sobie czasu. Zwykle poświęcają tyle samo
energii na radowanie się życiem, ile na prace. Przysłowiowe manina
(odsuwanie wszystkiego do jutra) jest fikcja, niemniej ludzie tu nie
bardzo liczą się z czasem i raczej podporządkują obowiązki
kontaktom towarzyskim,niż pozwolą na to, by rządził nimi zegar.
Zycie większości Hiszpanów koncentruje się głównie wokół rodziny.
Hiszpanie nawet od urodzenia mieszkający w miastach
odczuwają głęboki związek ze swoim pueblo - miasteczkiem lub wioska,z której pochodzi ich rodzina-i powracają tam chętnie przy
każdej okazji.

linia

Hiszpanskie fiesty

W ciągu całego roku prawie każdego dnia odbywa się gdzieś
w Hiszpanii jakaś fiesta. Każde miasto, miasteczko lub wioska
czci swojego patrona, Matkę Boska albo zmianę pory roku
procesjami, korridami, odtwarzaniem dawnych bitew, pradawnymi
obrządkami lub pielgrzymka do odległego sanktuarium, często
połączoną z odpustem. Jakakolwiek by była jej przyczyna, fiesta
jest znakomita okazja do oderwania się od codziennego życia
(większość sklepów i biur jest wówczas zamknięta) i oddana
się świętowaniu. Korrida jest widowiskiem, w którym mężczyźni
(a także nieliczne kobiety) prowadzą walkę na śmierć i życie
z bykiem. W tym czasie widzowie razem z matadorem przeżywają
jego strach i podniecenie. Korrida składa się z trzech części
zwanych "tercios" W pierwszej, matadorowi i jadącym konno
pikadorom pomagają peonem (piesi pomocnicy). W drugiej,
piesi banderillero wbijają 3 pary włóczni w kark byka. W trzeciej
(tercji śmierci),matador wykonuje serie uników z muleta.
Następnie zabija byka ciosem szpady.

linia

Flaga Hiszpani

Zobacz równiez

Baleary Andaluzja

Andora Asturia

costa brava katalonia

KRYZYS W HISZPANII

Hiszpania : 2008-09-08.r. przez - Irek

Niestety, ale głośno się o tym słyszy, że Hiszpania popadła w kryzys. Czytając kryzys, możemy rozumieć to dwuznacznie - pierwsza niepokojąca sprawa to zastój w budownictwie mieszkaniowym. Dramatyczny wzrost cen mieszkań i domów przez ostatnie kilka lat, doprowadził praktycznie do zaprzestania podejmowania nowych inwestycji budowlanych, a wiele rozpoczętych pozostaje nie wykończonych. Druga bardzo ważna rzecz, to spadek pracy w średnich i małych przedsiębiorstwach prywatnych. Niepokojącym zjawiskiem które można zauważyć, to ciągły napływ cudzoziemców, który zaostrza cala sytuacje i doprowadza wielu mieszkańców w Hiszpanii do niepokoju....

linia

* Komentarz do 400 znaków.


Dodaj komentarz:

pięć + siedem =



linia

hym.jestem zaskoczona stwierdzeniem ze hiszpania przeżywa zastoj w budownictwie. Bedąc w tym roku na wakacjach w lleidzie widzialam że jest wręcz odwrotnie. Miasto niesamowicie sie rozbudowywało. kto wie może odniosłam mylne wrażenie.

Data: 2008-10-26 09:42:53kaja

hym ;) zaskoczenie to dobra rzecz, jednak "cofając" się w czasie o kilka lat, można było zauważyć ze żurawie nad budowami, rosły jak grzyby po deszczu, aczkolwiek budownictwo w Hiszpanii nie umarło jednak w tej chwili nie jest takie jak było ;).....czyżby daje się we znaki ten kryzys w europie....

Data: 2008-10-29 20:27:02Irek

nie mam porównania z zeszłymi latami. ale nie ma obawy jak ja tam pojade to budownictwo hiszpańskie bedzie przeżywać rozkwit;p (tylko zdobede tego inżyniera i im pomoge ;p :)

Data: 2008-10-31 08:14:24kaja

Mieszkam w hiszpani 3 lata i caly czs pracuje ,niestety cudzoziemcy ale ktozy bo nie europejczycy...

Data: 2009-01-06 13:47:32kasia

również mieszkam w Hiszpanii,i to co piszą o kryzysie ,niestety jest prawdą.To że jeszcze coś się buduje to jest zwyczajne dokańczanie tego co się zaczęło,ale też tak jest że budowy stoją zamknięte.Mylne jest pojęcie ludzi,którzy przyjeżdzają do Hiszpanii tylko na wakacje.

Data: 2009-01-19 17:42:10aga

...na domiar złego rok 2009 ma być jeszcze bardziej kryzysowy jak 2008 :(

Data: 2009-01-21 22:21:44Irek

ja tez mieszkam w hiszpanii ,i naprawde zaczynam sie zastanawiac co dalej,mysle ze prognozy ze juz poczatkiem 2010r bedzie lepiej sa zbyt optymistyczne

Data: 2009-01-30 11:01:43magda

mieszkam w Hiszpanii i kryzys widac na każdym kroku z praca jest naprawdę ciężko,bezrobocie totalne,a ceny jak np.mieszkania i życia są wysokie Mam nadzieję,że będzie lepiej...

Data: 2009-02-03 16:53:24zuzka

szukam informacji na temat sytemów dociepleń/izolacji w budownictwie w Hiszpanii, jeśli ktokolwiek chciałby mi pomóc proszę napisać konrad@hubusprofile.pl

Data: 2009-02-11 22:52:43konrad

nie ma kryzysu w hiszpani a wszegulnosci na wyspach hiszpanskich.....jak sie chce to sie znajdzie....

Data: 2009-02-19 17:06:03jacek

witam,mieszkam w hiszpanii juz osiem lat i nigdy nie nazekalam na brak pracy,ale to co sie dzieje teraz jest przerazajace i przyznam szczeze ze czasami sie zastanawiam gdzie jest gozej w hiszpanii czy w polsce?!

Data: 2009-03-09 10:40:09agnieszka

TO PRAWDA JEST GORZEJ..PRZEZ OSTATNIE 2 LATA ZARABIALEM PO 1600 -1900 EURO.A OBECNIE SIADA PRODUKCJA I ZACZYNAJA SIE ZWOLNIENIA,TO PRAWDA OBECNIE SIADA WSZYSTKO.JAKI BEDZIE FINAL TEGO WSZYSTKIEGO, NIEWIEM.JEDNO TYLKO WIEM ,,BARDZO DOBRZE ZE NIEMAM KREDYTU MIESZKANIOWEGO..

Data: 2009-04-05 00:44:13P.Z

w polsce chociaz jest praca ale tez bez rewelacji

Data: 2009-05-07 19:00:08dawid

kryzys w hiszpani? mieszkamy tu z zona od blisko 3 lat faktycznie trudniej o prace ale jezeli ktos naprawde chce to znajdzie prace ja mam dwie i zona rowniez. KRYZYS JEST CHOROBA UMYSLOWA TAK JAK NEDZA I BIEDA. POZDRAWIAM RODAKOW

Data: 2009-06-21 20:45:39Chico1978

Chico1978 w jakim regionie miszkasz jesli mozna zapytac bo ja mieszkając we valencji i codziennie szukajac pracy niemogłem znalezc nic wiec moze dałbys mi jakies wskazówki oczywiscie jesli moge cie o to prosic moj mail dawid__dawid@wp.pllaudanoom@hotmail.com pozdrawiam

Data: 2009-06-23 17:17:13dawid

Chico1978 w jakim regionie miszkasz jesli mozna zapytac bo ja mieszkając we valencji i codziennie szukajac pracy niemogłem znalezc nic wiec moze dałbys mi jakies wskazówki oczywiscie jesli moge cie o to prosic moj mail dawid__dawid@wp.pl laudanoom@hotmail.com pozdrawiam

Data: 2009-06-23 17:24:09dawid

za kochalem sie hiszpanii

Data: 2009-07-10 14:28:44przemek

..a Kryzys w Hiszpanii trwa ... i trwa i końca nie widać

Data: 2009-09-28 19:02:11Irek

a ty w tej leridzie na wakacjach to co brzoskwinie zrywałaś czy może barany strzygłąś?

Data: 2009-10-04 21:14:58polaco cabron

co przysłowiowa maniana to w tym kraju żeczywistość

Data: 2010-02-26 19:46:34marcin

niema rady trzeba wyjezdzac jest kryzys a rumuni i maroko robia za pol darmo szkoda mi bedzie tylko klimatu ale nie bede sie z nimi meczyl

Data: 2010-04-30 17:28:25miki

Kryzys jest nie w budownictwie, ale w mieszkalnictwie. Te budynki stoją puste, bo jest ich zbyt wiele.

Data: 2010-06-20 09:44:06Robert

Co raz to mniej miejsc pracy a co się z tym wiąże mniej cudzoziemców i mniej chetnych do zakupu mieszkania. Druga sprawa to banki już nie chca chętnie dawac nowych hipotek ;)

Data: 2010-07-04 16:02:15Imie

mieszkam na Castilla La Mancha juz 4 lata i jest strasznie nie ma pracy wogule nedza z bieda ,ale nie damy sie i musimy wygrac z tym kryzysem ,bedzie dobrze

Data: 2010-07-11 19:25:36aga

kryzys bardzo pogorszył sprawność ligi Hiszpańskiej

Data: 2010-07-12 18:32:34Bartek

czy ktos moze wie w ktorym miescie najmniej istnieje ten kryzys chodzi mi o prace przy oliwkach szparagach pomidorach itp. najlepiej Andaluzia

Data: 2010-11-13 08:23:56mateusz

do tego komentarza wczesniej ^^ jak co to tu jest moje gg i mail 11339920 zimkowski7@o2.pl

Data: 2010-11-13 08:29:53mateusz

JUZ JEST ROK 2011 I KONCA KRYZYSU W HISZPANII NIE WIDAC WRECZ NA ODWROT PREZYDENT ZABIERA JUZ ZAPOMOGI NOWO NARODZONE DZIECI JUZ NIE MAJA ZADNEJ POMOCY W SKLEPACH CORAZ DROZEJ I PRACY CORAZ MNIEJ ,JA TU MIESZKAM JUZ 10 LAT I JESZCZE TAK TU ZLE NIE BYLO JAK OSTATNIE 3 LATA ,MAM NADZIEJE ZE TA SYTULACJA SZYBKO SIE POPRAWI BO BEDZIE TU NIECIEKAWIE.

Data: 2011-01-17 02:43:01YOLANTA

Jeszcze rok ;)

Data: 2011-01-22 13:40:41Irek

maskra sie dzieje coraz gorzej

Data: 2011-04-05 23:13:12katia

Mam tam sympatię, rodowitą Hiszpankę (w Madrycie). Ten kraj się nie pozbiera. Sytuacja jak w Jugosławii przed rozpadem 20 lat temu: olbrzymie bezrobocie, stagnacja, wzrost nacjonalizmów. Myślę, że Hiszpania też się rozleci, tyle że bez eskalacji przemocy. Młodsi ludzie już tam nikomu ani w nic nie wierzą. Klasyczny przykład kraju, który się wypalił, kraju bez perspektyw.

Data: 2012-05-21 14:37:56Zyggi

Kilka dni temu w Hiszpanii spalono 2 banki. Tam ludzi zmusza sytuacja codziennie wychodzić na ulicę i walczyć o swoje. OCCUPY BANKS & WALL STREET.

Data: 2012-11-18 15:19:33HWDB

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-27 12:06:47uxanoxu

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-27 12:19:32abieafeha

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-27 12:20:07igaujezu

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-27 12:26:59hiyaiqigopo

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-27 12:32:30ebaipelex

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-29 15:03:46oqogicevuxil

100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor 20mgprednisone-order.com/

Data: 2017-05-29 15:17:49ebewieruzo

kamagra oral jelly vs cialis buy kamagra buy kamagra uk review kamagra 100mg buy kamagra oral jelly online in india kamagradxt.com/ kamagra tablets 100mg reviews

Data: 2018-03-31 13:47:58kamagra oral jelly

linia

* Archiwum *

2013: 0102030405
2012: 03
2011: 0102091011
2010: 010203040506070809101112
2009: 010203040506070809101112
2008: 030509101112

kanal-rss Wszystkie prawa zastrzeżone © 2013 statystyka

statystyki

Dziś jest 17 Lipiec 2018 r. Teraz jest 11:48

Kontakt

Mapa Strony